بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

25 Eylül 2009 Cuma

Tava Böreği

Malzemeler
. 3 yufka
. 1 yumurta
.1 çay bardağı süt
.1 çay bardağı sıvıyağ
.yarım çay bardağı.iç harcı isteğe bağlı ben beyaz peynir, maydonoz ve baharat koullandım birazcıkta lor
Yapılışı
Süt, sıvıyağ,yumurta ve suyu hazırladım biraz da tuz.ardından tavayı yağlayıp (ben pilav yaptığım geniş teflon tencerede yaptım) 1 yufkayı yanlardan sarkar vaziyette serdim, kalan yufkaları parçalayıp hazırladığım (süt vs.olan) harca batırıp tencereme koydum ve arasına iç harcı ekledim sonra kanan yufkalara da aynı işlemi yapıp, kenarlardan sarkan yufkayı böreğin üstünü tamamen kapadım.Kalan harcımı böreğin üzerine sürdüm ve böreğimi kısık ateşte çevire çevire pişirdim.
NOT: Çevirme kısmı hakkatten zordu :( tâki tencerenin kapağını akıl edene kadar :)
bu küçük not inanın oldukca önemliydi çünkü bunu bulana kadar baya bi bulaşık çıkardım..
Şimdiden afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri