بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

25 Eylül 2009 Cuma

Doğum Günü Pastam


Öncelikle hekeze hayırlı cumalar diliyorum ve dillere destan olmuş doğumgünü pastamı huzurlarınıza sunuyorum hahah :))) Sezanur'un deyimiyle füüüü füüüüüüüü
Daha önce de bahsettiğim gibi geçtiğimiz pazar doğumgünümdü, eşim pasta almayı teklif etti ama ben evde ufak bişeyler yapabileceğimi söyleyip almasını istemedim (yani kendim kaşındım :) ) Saoğlsun kapıcımız Yaşar abinin damla çikolata yerine şu ekmeğe sürülen şokella getirmesi, evde unun da bitmesi derken derken yılmadım!! Sezanur'un bonibonları yarım paket kalmış çikolata sosla ve krem şantisini Hakan'ın hazırlamak istemesi (2 poşetin hepsini eklemiş karışıma) sağolsun baya bi krem şanti arttı...bizde pastamın üzerinde sanatsal çalışmamızı denedik hahahh :)) Ama isimlerimizin başharfleri de ne güzel durmuş dimi :))
Şaka bir yana her ne kadar görüntü orta şekerli de olsa lezzeti konusunda 10 üzerinde 10 puan aldı pastam ve harika bir çiçekle geceeye süpriz yapan kayınvalidemler de pastamızı çok beğendiler...
Artık gelelim tarifimize...
Pandispanyası(hünerlibayanlar.blogspot)
· 2 Adet Yumurta
· 2 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
· 1,5 Türk Kahvesi Fincanı Un
· 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
· 1 Yemek Kaşığı Kakao
· 1 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
· 1 Yemek Kaşığı Kaynar Su
· yarım Paket Kabartma Tozu
· yarım Paket Vanilya
(orjinalinde tümü 2 katıdır, benim kalıbım küçük old.yarı ölçü yaptım)
Keki ıslatmak için yarım su bar.süt
Kreması2 su bar.süt3 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı margarin
yarım paket vanilya
Çikolata sos(hazır)
1 su bar.süt
yarım paket sos
Krem Şanti
1 bardak süt
1 paket kremşanti
ve 1 paket bonibon
Pastamızın Yapım Aşaması;
Kekimizi hazırlayıp 170 C fırında pişirip soğuyunca ikiye böldük ve yarım su bar.sütle ıslattık, kremasını hazırlayıp yarısını ilk kata sürdük,çikolata sosu hazırlayıp yarısını kremanın üzerine sürüp yarım paket bonibonu havanda kırdım ve ara kata serptim(damla çikolata niyetine) krem şantiyi de hazırlayıp çikolata sosun üzerine sürüp kekin üst kısmını kapatıp yine önce krema ardından çikolata sos ve şanti poşetine koyduğumuz krem şantimizle sanatçı ruhumuzu ailecek ortaya çırattık ve bonibonlardan Sezoş'tan kurtarabildiğim kadarını da pastamın üzerine serptim :))
Afiyet olsun...selam ve dua ile kalın...

Hiç yorum yok:

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri