بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

25 Eylül 2009 Cuma

Mayalı Poğaça

Malzemeler;2 su bardağı süt (ılık), 1 su bardağı su (ılık), 3 yemek kaşığı toz şeker, 1 Su bardağı sıvıyağ, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 paket toz maya, alabildiğine un.İçine maydanoz,lor peyniri,sıvıyağ ve baharat.Üzerine sürmek için 1 yumurta ve susam.Yapılışı;Tüm malzemeyi karıştırıp 15–20 dk mayalanması için bekletiyoruz(üzerini sofrabezi vs sarıp) bu arada içine koymak için maydanoz, lor, sıvıyağ(çok az yeterli) ve baharat (tuz, karabiber) hazırlıyoruz. Hamurumu 6 parçaya ayırdım ve merdanemle yeterli kalınlıkta bıçakla 4 e böldüm ve içine harcımı koyup önce sigara böreği gibi ardından gül böreği yapar gibi doladım :) Pişmeden önce yarım saat kadar tepside mayalanması için bekledim ve üzerine yumurta sarısı sürüp ve susam serpip 180C fırına verdim

Hiç yorum yok:

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri