بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

25 Eylül 2009 Cuma

Islak Kek

Ağızda dağılan ve brovniyi hiç aratmayan muhteşem bir kek!(tarifim Sana'nın tarif kitabından)
Malz.
1 pak.margarin
4 yumurta(oda sıcaklığında)
2 su bar.tozşeker
1 su bar.sür
2 yem.kaş.kakao
1 pak.vanilya
1pak.kabartma tozu
2.5 su bar.un
süslemek için hindistan cevizi
ve 1 su bardağı fındık
Sosu için
Yarım su bar.sür
Yapılışı
Fırını 170Cye getirdim ve yumurta ve şekeri eritene kadar mikserde çırptım sonra oda sıcaklığında margarini ekleyip 2 dk daha çırptım, kakao, vanilya ve sütü ekleyip 1 dk daha çırptım ve bu sostan 1 su bar.ayırdım.
Kalan karışıma unu ve kabartma tozunu eleyip,fındıkları da havanda irice kırıp içine attıktan sonra mikserin yavaş hızında 1 dk daha çırptım.Kek hamurunu yağlayıp unladığım kalıbıma döküp ısıttığım fırında yaklaşık 30 dk pişirdim.Fırından çıkar çıkmaz dilimleyip ayırdığım karışıma 1 su bar.sütü de ekleyip, kek sıcakken döküyorum.Sıcak ve ya soğuk olarak yanında krema,dondurma ile servis edilebilir.
Not:Islak kek sosunu çekmesi uzun sürebileceği için 4-5 saat öncesi yada 1 gün önce yaparsanız çok daha lezzetli olacaktır.

Hiç yorum yok:

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri