بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

4 Ekim 2009 Pazar

Pazar Kahvaltısı ve Mayalı Poğaçalar


(lütfen resmin üzerine tıklayınız)

Öncelikle herkeze iyi pazarlar diliyorum ve geceden canımın çektiği mayalı poğaçaları sabah erkenden uyanıp fırına verdim ve çıkan mis kokulardan ötürü, Sezanur'un "anneee acıktımmmm!" diye uyanması ve baba kız poğaçalara saldırmaları neticesinde şuan bi kaç tane kaldı :))

Efendim nacizhane kahvaltı soframı paylaşmak istedim ve sosisli-mayalı poğaçalarım hem çok pratik yemesi de bi o kadar harika...


Mazl.

yarım paket toz maya

1 su bar.ılık süt

1 çay kaşığı tuz ve toz şeker

biraz ılık su

2 yumurta(birinin sarısı dışına)

50 gr.margarin

yarım çay bar.sıvıyağ

aldığı kadar un

İçi için; yeteri kadar dilimlenmiş sosis


Yapılışı

Ilık süte mayalı koyup tahta kaşıkla iyice erittim.Karıştırma kabına 3 su bar.un koyup ortasına tüm malzemeyi koydum ve azar azar un ekleyerek kulak memesinden daha yumuşak,ele yapışmayan bir hamur elde ettim. 15 dk kadar mayalandırdım.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak elimde açıp içine sosis koyup,kapattım ve yağlı kağıt serdiğim tepsime aralarında 2 parmak boşluk kalacak şekilde yerleştirdim.Üzerlerine yumurta sarısı ve çörekotu serptim. 200 C önceden ısıttığım fırına verip 15-20 dk üzeri kızarana kadar pişirdim.

Afiyet olsun...

21 yorum:

Şengülce dedi ki...

Ellerine sağlık kızım poğaçalarda çok güzel olmuş puf puf kabarmış.
iyi pazarlar canım..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

fotoğrafın üzerine tıklatacağına aşağıya sadece poğaçalara ait bir fotoğraf daha eklesen :)

pek leziz ve pufidik görünüyorlar, ellerine sağlık canım.

mutlu pazarlar ;)

Betül Özbir dedi ki...

üüff harika valla işte en çok sevdiğim görüntü sabah öyle akşam sırf kahvaltıyla beslensem hiç bıkmam,tabi poğaçalı:)adresi ver geliyorum hemen allah misafiri olrak:)))

e.esma.albayrak dedi ki...

ımm nefis görünüyor biraz geç acıldı ama olsun gördümya sounda ellerine sağlık

tub@ dedi ki...

Şengül ablacım çok teşekkür ederim, prensesimiz isterde yerine getirmezmiyiz işlem tamamdır efendim :)
meraklıpeticim gel canım her zaman Allah misafiri başımızın tacıdır:)
Esma'cım çok sağol canım,hepinizi öpüyorum:)

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

eğer bugün vaktim olsaydı çıkıp yukarı tadına bakacaktım bu güzelim poğaçaların tadına..ama nasibim yokmuş:(ellerine sağlık canım..Allah ağzınızın tadını bozmasın..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne güzel bir pazarrr..
keyfiniz çok olsun canım.

Pembe Tatlar dedi ki...

Puff puff olmuş canım ellerine sağlık afiyetler olsun.....

tub@ dedi ki...

Elif'cim o kadar ısrar ettim ama senin de dediğin gibi kısmet değilmiş canım.inş.bir dahaki sefere:)
nunucum çok teşekkürler:)
aşlişkom seni öpüyorum canım:)

pelince dedi ki...

Sıcak sıcak ne güzelde yenmiştir şimdi,bayıldım... ellerine sağlık...

sevgiler..

birsence dedi ki...

ellerine sağlık tubacım mis gibi kokusu burnuma geldi sanki...

nurşen dedi ki...

Oy oyy,kahvaltıya baakkk :) Sende benim gibisin sanırım,bende pazar kahvaltılarını güçlü ve menüyü kalabalık olsun isterim.Ellerine sağlık canım,yiyenlere afiyet olsun.
Sevgiler

makbule dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar... uzun uzun sohbet ederek kahvaltı yapmaya bayılırım hele bide sofra gönlüme göreyse, bi de arkasından kahve keyfi :)

rumma dedi ki...

Ellerinize sağlık harika görünüyorlar..:)

Bunların diyet olanlarıda varmıdır..:(

yemekgezegeni dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
TAZE NANE dedi ki...

Daha henüz kahvaltı yapmadım. Alsam şu güzel poçalardan keşke.
Sevgiler.

Aysultan... dedi ki...

Çok güzel görünüyor:) ellerine sağlık ...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Çoook güzel görünüyorlar poğaçalar, ellerine sağlık. Sevgiler...

mutfaktakizaman dedi ki...

hmmm pogaca olurda hayir denilirmii mis miss.. ellerine saglik canimm

asosh dedi ki...

sosisli olsun da oyun hamurundan olsun diyor benim oğluşummm ellerine sağlık hemen yapacağım pzt günü okul yemeğine...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ben de merak etmiştim seni ama, belki sıkıntın vardır yine diy rahatsız etmek istememiştim. iyi olmana sevindim:)

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri