بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

22 Ekim 2009 Perşembe

Çıtır Tavuklar ,Pilav ve Nar Ekşili Salata




Güzel bir haftasonundan herkeze merhaba :) Güzeller güzeli arkadaşım Pelin'in tavsiyesi ile Selin Çağlayan'a ait olan tarifim özellikle Sezanur tarafından öyle sevildi ki " anne yüflen bi tane daha verrrr!!! " diye diye neredeyse eşime kalmamıştı, o kadar mı güzel inanın o kadar güzel oldu. Mc.Do.. firmasının tavuklu menüsüne bayılan bendeniz (uzun zamandır hem fiyatlarını hemde boykot amaçlı gitmiyoruz) artık bu favori çıtır tavukları sık sık yapar oldum. Hem pratik hemde lezzetli :) Ufak çocuğu olanlara ve benim gibi çocuk ruhlu olanlara tavsiye edilir :)
Tarifi aynen yayınlıyorum ve yakında doğum yapacak olan Selin'i buradan öpmüyorum(domuz gribinden dolayı öpüşmek yasak:)) selamlıyorumm :))

Malzemeler
  • 6 tavuk göğsü(ben 2 kullandım ve diğer malzemeleri de kafama göre azaltarak kullandım)
  • 2 su bar. un
  • 3 yumurta
  • 2-3 diş ezilmiş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • Arzuya göre pul biber (Adana'lı var evde kullanmasak ayıp olurdu)
  • 1 su bar. mısır unu
  • Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı

  1. Öncelikle tavuklarımızı küp küp doğruyoruz ve una buluyoruz ve fazla ununu alıyoruz.
  2. Ayrı bir kapta diğer baharat malzemeleri hazırlayıp tavukları ona buluyoruz
  3. Ve son olarak mısır ununa bolca bulayıp
  4. Kızgın yağda kızartıyoruz, bu kadar...

Pilav için ;

Mazl.

  • 1,5 su bar. baldo pirinç
  • 2,5 su bar. sıcak su
  • haşlanmış nohut (yarım su bar.)
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • tuz, karabiber

Yapılışı

  1. Kaynar suyu tencereye alıp içine nohut ve tuzu koyuyorum.
  2. Pirinçleri yıkayıp tencereye koyuyorum
  3. Suyunu çekince ocağın altını kapatıyorum.

Pratik olduğunu söylemiştim dimi? Özellikle yoğun çalışan arkadaşlar için kurtarıcı ve lezzetli bir tarif bence... Sezanur'un ne kadar sevdiğinden bahsetmiştim dimi? Resim bile çektirmedi rahat rahat...bi tanem benim :)




Gelelim salatamıza...
Bu aralar fena halde nar ekşisine takmış durumdayım, sabah kahvaltısında bile siyah zeytin üzerine domates doğruyorum, zeytinyağı vee nar ekşisi :) Çok lezzetli oluyor deneyin derim :)

Salata Malzemeleri
  • 4 yaprak kıvırcık marul
  • 1 havuç
  • 2 domates
  • Bir parça kırmızı lahana
  • 1 salatalık
  • yarım limon suyu
  • tuz
  • Nar ekşisi

Yapılışı

  1. Tüm malzemeyi iyice yıkayıp ( salatalığın, domates ve havucun kabuklarını soyup)doğruyorum ve yağı,tuzu, limonu ve nar ekşisini döktükmü bitti gitti :)




Hepinizi selam ve dua ile uğurluyorum ve güzel bir pazar geçirmenizi diliyorum...

20 yorum:

pelince dedi ki...

Nefis olmuş,eminim benim çocuklarda çok sever...
Afiyet olsun.. şifa olsun...

Sevgiler..

rumma dedi ki...

Canım ben kızına kucak dolusu öpücükler yollamıştım..(domuz gribini unutup)

MC.DO ..konusunda çok haklısın boykota tam destek ...

tavuklar süper görünüyor , oktay usta geçenlerde tarhanaya bulayıp kızarttı birde öyle denemek lazım

selam ve dua ile..

aleyna dedi ki...

canım ellerine sağlık.yerim ben onun minik ellerine.afiyetler olsun canım

tub@ dedi ki...

Pelincim çok teşekkür ederim :)

tub@ dedi ki...

Rumma'cım boykota dewam:))

tub@ dedi ki...

Aleyna'cım tatlım çok sağol:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çıtır tavuğa bayılırımm! Hele hele ayran varsa yanında:)

Ellerine sağlık Tubacım..

Narince dedi ki...

Nar ekşisi koyuyorum her salataya illaki. Bitmek üzere diye de üzülüyorum. Size de mutlu bir hafta dilerim.

tub@ dedi ki...

Çok teşekkürler prensesim, ayranım tabiki de vardı yanında:)))

tub@ dedi ki...

Nar ekşisi hayranı narincem benim çok sağol:))

TATESAL dedi ki...

Canım merhabalar;bende izlemedeyim artık...Salata tabağını alıp gidiyorum...tavukları minik prensese bıraktım...

tub@ dedi ki...

tatesal'cım tavukların devamı var hayatım sen tavukları da alabilirsin :)
öptüm

Nilüfer dedi ki...

Tubacım nasıl canımı çektirdin bir bilsen::) yarın yapayım diye düşündüm ama yarın olmaz, eşimin arkadaşı balık tutmuş getirdi, salı günü olmaz ben evde yokum:) artık çarşambaya kaldı nasipse:)ellerinize sağlık nefis görünüyor sezanur ve annesine sevgiler:)

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canim ozellikle herseyi secen oglum icin bunu yapmaliyim...

o minik elleride yerim yerim;))
sevgilrimle
(bende listeme ekledim seni canim)

TAZE NANE dedi ki...

HER ARKADAŞLIĞIN GÖKYÜZÜNDE BİR MELEĞİ VARMIŞ.
SEVGİLER...

tub@ dedi ki...

Nilüfer'cim çarşambaya geliyorum yapmaya şekerim:))

tub@ dedi ki...

Hurişcim o herşeyi seçen prensinin beğeneceğinden eminim:) öpüyorum onu ve seni

tub@ dedi ki...

taze nane'cim canım arkadaşım çok teşekkürler...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

O minik elleri yerim ben!! Tam cocuklar icin bir tarif. Ellerine saglik.

makbule dedi ki...

Bi daha aç karnına blog gezmiycem ben ya...
Ellerine sağlık harika görünüyorlar
Sevgiler

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri