بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

31 Ekim 2009 Cumartesi

Tarhana Çorbası


HerkeSe iyi ve hayırlı bir haftasonu diliyorum ve bizim için kış günlerinin vazgeçilmezi tarhana çorbasını kutsal sorfa 1.sıcak çorba etkinliğine yolluyorum ve kendisine burdan sevgi ve selamlarımı yolluyorum...

Malzemeler
  • 6 yemek kaşığı toz tarhana
  • 1,5 yemek kaşığı domates salçası
  • 1,5 yemek kaşığı tereyağı
  • 1,5 litre su ( yarısı bir gün önceden haşladığım ev yapımı eriştenin suyuydu,süper lezzet kattı)
  • nane,tuz
  • Arzuya göre küp küp kesilmiş erişte veya haşlanmış nohut
Yapılışı

  1. Salça ve tereyağını tencereye alıp,salça ezilene kadar çeviriyoruz
  2. Ayrı bir kapta tarhanamızı 2 su bar. soğuk suyla eziyoruz
  3. Ve tencereye alıp kalan suyuda ekleyip erişte, tuz ve naneyi de ekleyip sürekli karıştırarak pişiriyoruz
Not 1. Salçayı yağsa ezerken 2 diş ezilmiş sarımsak eklerseniz bence daha güzel oluyor ama eşim öyle sevmediği için artık bu şekilde içiyoruz :)
2 . Yeni şablonumu umarım beğenmişsinizdir, lakin benim çok içime sindi :)


Afiyet olsun :)

16 yorum:

Betül Özbir dedi ki...

ohhhh sıcacık yağmurlu kış günlerinde vazgeçilemez çorba,eline sağlık canım

Adsız dedi ki...

aşkım benim akşamı iple çekiyorum, o güzel ellerinden sadır olan o mükemmel çorbanı içmek için....

tub@ dedi ki...

meraklı beticim hemen katıyorum çorbanı :)

hakann yine yanlış yazmışsınn sadır ne yaa
yok sana akşama çorba filan HIH...

karamel mutfak dedi ki...

ahh vallahi şimdi şu buz gibi havada olsada içsem dedim inan.ellerinize salık.

fatma dedi ki...

tarhana çorbası çok faydalı ama benim çocuklar yemiyor annem her yaz yapar kurutur süper olur herkes bayılır ama oglanlar yemiyor kızınada 42 kere maşallah

fatma dedi ki...

tarhana çorbası çok faydalı ama benim çocuklar yemiyor annem her yaz yapar kurutur süper olur herkes bayılır ama oglanlar yemiyor kızınada 42 kere maşallah

e.esma.albayrak dedi ki...

ellerine sağlık tubacım çorba şahane görünüyor hele de bu havada nefis gider....

fatma dedi ki...

şablonda çok güzel olmuş sakinleştirici güzel bir renk

pelince dedi ki...

Şablon değişmiş güzel olmuş... çorbada bu havada ne iyi gider...istanbul buzzz buzz :)
ellerine sağlık..

kutsalsofra dedi ki...

canımtesekkürler ederim inşallah yarın yayına veririm sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım özllikel kışın mis gibi olur sıcacık bak kokuus geldi burnuma:)))

Ellerine sağlık.

Nilüfer dedi ki...

Tubacığım senin bu tariflere ayrı bir yorum ve tat eklemen çok hoş:)
bende bu sene tarhana yapmaktan kurtuldum:))
eşimin teyzesi yapmış getirdi bana sağolsun:)
ellerine sağlık sevgiler.
sevgi ve dua ile:))

tub@ dedi ki...

karamelcim canım çok sağol,
fatma'cım aksine sezanur'un en sevdiği çorba tarhana diyebilirim çok seviyor benimki:)
esmna'cım çok sağol canım,
kutsal sofraya sevgilerimle...
Aslı'cım aynen öyle miss gibiydi valla dün ki soğuk havada çok iyi gitti
vee Nilüfer'cim layık olmadığım güzel sözlerin için çok teşekkürler...
Hepinizi öpüyorum :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

öncelikle bi açıklama yapasım geldi eşinin yorumunu görünce:)
sadır olmak: ortaya çıkmak manasında kullanılır.
bu çorba senin ellerinden çıkmadı mı ;);)

*

tam kış ve hastalık çorbası benim için tarhana. ellerine sağlık Tubacım..

şablonda tam benlik mavil mavili:)

Narince dedi ki...

Ben ille de sarımsaklı isterim. Ellerine sağlık Tuba.

rumma dedi ki...

Canım bu tema çok yakışmış çok şirin..:)

Tam benlik..

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri