بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

25 Kasım 2009 Çarşamba

Kaşarlı Simir Poğaça ve M!M'im..


Bayram temizliği var bugün evde , ama dinlenme molası verdim yarım saat kendime, birazda boğaz kaşıntısı var.. o kadar tedirginim ki hasta olurum diye, malum önümüzde bayram koşuşturmaca olacak...

Rabbim hastalara şifa derdi olanlara deva versin İnşallah(amin)

Bu kısa arada da sevgili arkadaşım Huriş' imin harika poğaçalarını paylaşmak istedim. Yaptığım tek değişiklik içine kaşar yerine ezine peyniri koymam oldu :) Bence denenmesi gereken bir lezzet ( benim gibi simit tutkunlarına )
Gözatmak isteyenler için tarifin orjinali burda...


Malzemeler
  • 3,5 su bar. un (sinangil)
  • 1 paket kabartma tozu (sinangil)
  • 1 su bar. yoğurt
  • 125 gr. margarin
  • 1 çay bar. sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yumurta (akı içine sarısı dışına)
  • 1 kase susam
  • kaşar peyniri (veya ezine)
Yapılışı
  1. Unun içine tüm malzemeyi (kaşar, susam , yumurta sarısı hariç) ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurdum ve yarım saat dinlendirdim.
  2. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp, avucumun içinde yuvarlak açıp içine peyniri koyup kapattım.
  3. Poğaçamı önce yumurta sarısına sonrada susama bulayıp, yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine dizdim.Tüm malzemeye aynı işlemi uyguladım ve önceden ısıttığım 180 C fırında üzeri kızara kadar pişirdim.
Afiyet olsun...

********************************************************************************

Kim ne derse desin hatırlanmak bence çok güzel ve ben bu mim olayını çok seviyorum doğrusu, bayram öncesi moral oldu :)

Sevgili Aslişkom beni mimlemiş, kendisine teşekkür ediyorum, güzel bir bayram geçirmesi dilekleriyle cevaplarıma geçiyorum...
  • Şu anda okumakta olduğunuz kitap ve kısaca konusu?
Çöl/Deniz.Sibel Eraslan. Hz.Hatice'nin hayatı..
  • En son aldığınız kitap?
Celalettin Vatandaş.Peygamber Efendimizin Hayatı(2 cilt)
  • Şimdiye kadar aldığınız kitaplar arasında en sevdiğiniz?
Ahmet Şerif İzgören-Şu Hortumlu Dünyada Fil Yanlız Bir Hayvanlar (kesinlikle okuyun derim, klasik kişisel gelişim kitaplarından değil ve ben sadece bikaç saatte okumuştum ve o kadar sevmiştim ki 2 kere daha okudum..)
  • Bir türlü bitiremediğiniz, bitirseniz de sizi bıktıran kitap?
Klasiklerden Tolstoy'dan Anna Karenina(2 cilt).. Aslında tek sebebi sadeleştirilmiş halini ortaokulda okumuş olmam.. yani sonunu filan biliyor olmam bu kitaptan soğumamı sağladı...
  • Elinizdeki kitap bitince okumayı düşündüğünüz kitap?
Reşit Haylamaz. Hz. Ayşe
( son aldığım Celalettin Vatandaş'ın Efendimizin Hayatını araştırmam için almıştım.. )

Gelelim bu mimi paslayacağım 5 arkadaşlarıma :)

narince,keyf-i mutfak,aysultan'ım,huriş' im ve evimin neşesi aleyna' cım kolay gelsin hanımlar, hepinizi öpüyorum..

ve artık kaçıyorum , bayram tatlımın ön hazırlıklarını yapmam lazım şekerim öptümm :))

27 yorum:

Narince dedi ki...

Teşekkür edeim Tuba. Yalnız bu mimi yanıtlamıştım hatırlarsan. Tekrarlanmaması için, oraya seni de ekleyeceğim bu yüzden.
Bayramını da şimdiden kutlarım.

karamel mutfak dedi ki...

simit tadında deyince hemen koştum geldim şu her köşede satılan öğrencilikte adı susamlı tavuk diye de geçen simitleri okadar çok özlüyorumki anlatamam yakın zamanda mutlaka denmek isterim.hayırlı bayramlar.sevgiyle

fatma dedi ki...

canım kolay gelsin pogaça çok güzel görünüyor ellerine saglık ben pogaçaya genelde maya koyarım geçen gün kabartma tozuyla denedim hiç güzel olmadı kurabiye gibi oldu biraz bilgi verirsen sevinirim hayırlı bayramlar

aleyna dedi ki...

TUBACIM KOLAY GELSİN TEMİZLİK CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.POĞAÇALAR MİS.YORUMUN İÇİN TEŞEKKÜRLER.TRABZONA GELİRSEN SENİ VE AİLENİ AĞIRLAMAKTAN İNANILMAZ ZEVK ALIRIM.BENDE KTÜ MEZUNUYUM.BENDE DİPLOMAMAI ALMADIM .6 YIL OLDU NERDEYSE.BENİM NEDENİM DEHA FARKLI.BEN BAŞÖRTÜSÜ MAĞDURUYUM.ÜNİVERSİTEYE BAŞÖRTÜLÜ GİRDİM.ÜÇÜNCÜ SINIFTAYKEN BU YASAK GELDİ.OKULU 2 ARKADAŞ BIRAKTIK.1 YLI GİTMEDİM.FAKAT O KADAR BASKI GÖRDÜMKÜ DÖNMEK ZORUNDA KALDIM.TABİ DÖNÜNCE ADAPTE OLAMADIM.HALA GECE RÜYALARIMA GİRİYOR.BİTİRDİMMİ ACABA OKULU DİYE.ÇIKIŞIMI ALDIM.BİDAHA BAŞIMI AÇIP KAMPÜSE GİRMEK İSTEMEDİĞİM İÇİN DİPLOMAM ONLARD.NEYSE GÜLÜM BİRAZ UZUN ULDU.SENLE DERTLEŞTİM SAY

Aysultan... dedi ki...

Aman dikkat et sakın hasta olma,temizlikte kolaylıklar canım mim içinse teşekkür edrim inş. bayramdan evvel cevaplarım bayramdan sonraya kalabilir malum koşturmaca var bu aralar:)

mutfaktakizaman dedi ki...

canim benim cok tesekkur ederim mim icin fakat biliyormusun ben buraya geldigimden beri kitap okuyamiyorum:((
burda boyle bir imkanim yok daha dogrusu turk kitabi,roman vs alabilecegim bir yer yok:((
neyazikki...

cok uzgunum:(( daha oncede Tulin abla mimlemisti beni bu konuda fakat cvp vermedim:((


tarifi deneyip yayinlaman ve icten samimiyetin icin cok tesekkur ederim canim...

opuyorum...

tub@ dedi ki...

Fatma'cım cevabı sayfana bıraktım tatlım

Narincem bu aralar mimler çoğaldı kafam karıştı ya :))

Karamelcim denemeni tavsiye ederim:)

Aysultanım iyi bayramlar diliyorum canım :))

CAHİDE dedi ki...

Ah canııım,çok geçmiş olsun.Bende yeni mutfaktan çıktım.Mutfak büyük olunca temizliğide çok uğraştırıyor.Bu yorgunluğun üzerine bir çay birde senin poğaçalardan olsa ne güzel giderdi:))Ellerine sağlık canım sizlere afiyetler olsun...
Bayram tatlısını merak etmişsin,inan daha karar veremedim.Bu tatlı işini son ana bırakırım huyum kurusun:)Bakalım güzel bir şey çıkacakmı ortaya selametle kal canımsın...

tub@ dedi ki...

Cahide'cim canım poğaçalar çok bereketli oldu ve yarısını bayatlamasın diye dipfrize atmıştım hemen senin için mikrodalgada 1 tur :)) çayıda sen getir ama our mu?

öptüm

Huriş'im senin canın sağolsun birtanem

sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım bende yaptım hurişin poğaçalarından ama bilmem nezaman yayınlarım:DDD

Ellerinesa sağlık ezine peyniriylede acayip lezzetli olmuştur...

Ayrıca mim cvplarında çok güzel canım öpüyorum yüreğine sağlık canım...

balböcükleri dedi ki...

ımmmmmmmmmm hemide kaşarlı bi dene olaydıda yiyeydim:)ellrine sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ben çöl~deniz'den soğudum biliyor musun. elime alamıyorum. o hevesle aldığım kitabın sayfalarına dalınca hayal kırıklığına uğradım:(
ama tekrar başlıycam inşallah.
*

simit enfes görünüyor. ellerine sağlık canım.

ah ah ben bugün karşıya gidince işlerim yarım kaldı, ne güzel bugün bitcekti:( neyse yarın biter inşallah hepsi

Nilüfer dedi ki...

tatlım gelemedim sitene neler olmuş neler,sezanurumun doğum gününü kutlarım rabbim size bağışlasın..
okuduğun kitaplara bayıldım inşallah bende en kısa zamanda yalnız fil'in kitabını alıp okuyacağım,poğaçaların da çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık arkadaşım,mutlu huzurlu,sağlıklı bayramlar..
sevgiler..

keskinli dedi ki...

ELLERINE SAGLIK POGACALAR ENFES
mim cevaplarinda harika
kendine dikkat et bayram öncesi hastalanmak cok kötü olur
ayricada ziyaretin ve yorumun icin tesekkür ederim bende seni aldim izlemeye sevgiler

Kurban Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Bayram hazırlıklarında kolaylıklar dilerim Tubacım..
Poğaçalar çok leziz görünüyor, bayılırım bol susamlı lezzetlere. Ellerine sağlık:).
Sağlıklı, huzurlu güzel bir bayram diliyorum.
Sevgiler:).
aslı

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Sağlıklı huzur dolu hayırlı bayramlar diliyorum.
Sevgilerle …
( SeViL :…

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Sağlıklı huzur dolu hayırlı bayramlar diliyorum.
Sevgilerle …
( SeViL :…

tub@ dedi ki...

Hepinize tek tek teşekkür ediyorum

Aleyna'ya özel not : Ahiret yurduna yaptığın bu güzel yatırım için seni kutluyorum ve asil davranışın için tebrik ediyorum.
Rabbim yar ve yardımcımız olsun


Sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

poğaçalar harika ellerine sağlık
mutlu bayramlar
sevgiler

ahsen58 dedi ki...

merhaba canım kurban bayramını en içten dileklerimle kutlarım k.i.b. sevgiler

mutfaktakizaman dedi ki...

Bayram sabahları, demli bir çay, su böreği, bayram şekerleri, şeker isteyen çocuklar, kurbanlık hayvanların sesleri, bir telaş bir koşturmaca. Köprü hep kalabalık, bayram programları, kolonya ikramları, bayram harçlıkları, uzun bayram tatilleri, ev gezmeleri, kısa hal hatır sormalar, el öpenlerin çok olsunlar ve daha bir dolu küçük ayrıntı. Hayatın üzerindeki 'pause' düğmesine dokunun... Kısa bir süre için hayatı durdurun. Mutlu bayramlar...

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünyor...
ellerinize saglik...

Sizi izliyorum :))

susamcorekotuFeriha dedi ki...

güzel kızım ailen ve sevdiklerinle birlikte nice bayramlar geçirirsin inşallah,selam ve sevgilerimle

GAMZELİ ANNE dedi ki...

SEVDİKLERİNLE BİRLİKTE SAĞLIKLI , MUTLU, HUZURLU, BOL KAHKAHALI BİR BAYRAM GEÇİRMEN DİLEĞİ İLE…

elay dedi ki...

s.a.
hayırlı bayramlar olması dileği ile a.e.o.

TAZE NANE dedi ki...

Her şeye kadir olan Yüce Allah, bizleri doğru yoldan ve sevdiklerimizden ayırmasın.
Hayırlı ve bereketli Kurban Bayramı dilerim.

Adsız dedi ki...

Iyi bayramlar.

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri