بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

9 Haziran 2010 Çarşamba

Susam Mantolu-Üzümlü-Cevizli-Portakallı Kek

Vicdanı olan her insanın derinden yara aldığı zor günler geçirdik malum..aslında çok doluyum söyleyecek çok sözüm var ama neyse...gayrimeşru haydut otoriteye zarar gelmesin!

Kekimi ise kayınpederim ameliyat olduktan sonra hastanede yatarken, ikindin vakti yapıp termosa çay da demleyip götürmüştüm, Sezoş'umun elinde kayınvalidemin en sevdiği renk olan mor menekşeler benim elimde de mis kokan kekim hoş bi süpriz olmuştu :) Keki ise paketten çıkardığım an odaya yayılan o koku...sözün özü bu keki deneyin derim :)

(ve bu keki kadife sesli bülbülüm Aysultan'ıma ithaf ediyorum..canım seni Allah için çok seviyorum..)

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 su bar. tozşeker
  • 1 su bar. soğuk süt
  • 1 su bar. sıvıyağ
  • 1 adet portakalın suyu ve kabuğunun rendesi
  • 1 çay bar. kuru üzüm
  • 1 çay bar.kırılmış ceviz yada fındık
  • 1 kabartma tozu
  • aldığı kadar un
Hazırlanışı
  1. Yumurta ve şekeri mikserde iyice köpürene kadar çırptım.
  2. Üzerine sıvıyağ,süt,portakal kabuğu rendesi ve rendesini ilave edip karıştırdım.
  3. Unu tel süzgeçten eleyerek ekledim(yaklaşık 2,5 su bar.)üzerine kabartma tozunu da ekledim.
  4. Kıvamı tahin gibi olacak ve yağladığım kek kalıbına bolca susam serptikten sonra harcı döktüm.
  5. Önceden ısıttığım 170C fırında 30dk pişirdim.
Afiyet olsun :)

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Tubacığım,gemi saldırısını her zaman gündemde tutmak ve unutturmamak lazım,sen de böyle bir girizgah yapmışsın,Rabbim razı olsun.

Ben son zamanlarda yaptığım hemen her keke limon suyu da koyuyorum,portakal suyu da çok yakışıyor,nefis duruyor,ellerin dert görmesin,hastalarımıza Rabbim hayırlı şifalar versin(amin).

Neylersin imtihan dünyası,herşey güllük gülistanlık değil...Güzel kızının yanaklarından benim yerime kocaman bir öpücük kondur,sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Tubacığım,gemi saldırısını her zaman gündemde tutmak ve unutturmamak lazım,sen de böyle bir girizgah yapmışsın,Rabbim razı olsun.

Ben son zamanlarda yaptığım hemen her keke limon suyu da koyuyorum,portakal suyu da çok yakışıyor,nefis duruyor,ellerin dert görmesin,hastalarımıza Rabbim hayırlı şifalar versin(amin).

Neylersin imtihan dünyası,herşey güllük gülistanlık değil...Güzel kızının yanaklarından benim yerime kocaman bir öpücük kondur,sevgilerimle...

YeMeK vAkTi dedi ki...

özellikle susam mantosunu görünce çok sevindim.Ben kekte susamı çok severim ancak bir gün işyerine getirdiğimde pek garip karşılanmıştı:)elinize sağlık

Hilal dedi ki...

Tubacım ellerine sağlık enfes görünüyor. kayınpederine de şifa diliyorum

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Mımm pek leziz görünüyor kek. Bana da beyaz papatyalarla birlikte bi sürpriz yapabilirsin:)))

Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Hayrlı gelin :) Rabbim hayrlarını kabul etsin.
Nefis kekinin mantosunu yerim :)
Cumai şerifin ve Recebi şerifin hayrlı mübarek olsun canım, dualarda buluşalım inşallah.

lezzetmarifet dedi ki...

kekinin ismi kadar lezzetide süperdir bence ellerine sağlık canım arkadaşım...
sevgiler sana...

Aysultan... dedi ki...

Çok haklısın arkadaşım,bir dahayaşatmasın Rabbim aramıza dönmene sevindim...
Şimdi bu kek denenmezde ne olur :)
ayy kadife sesli bülbül demek o senin güzelliğin canım:)bende seni seviyorummm:)))
öyle ittaf ederek kurtulamazsın :P
sen yapıcan bigün bana bende yiycem o zaman olur:P
ellerine sağlık bitanem,hoş bir sürpriz olmuş hem kayınvalidenle kayınpederine hemde bana ;)
kokusu da burnuma mı geldi ne :D

Unknown dedi ki...

Canim kek nefis görünüyor ellerine saglik .Hayirli cumalar canim öptüm.

tub@ dedi ki...

hatice ablacım çok sağol öpüyorum seni..boykota devam...

aylin'cim kesinlikle ben de susam mantosuna bayılıyoruMMM :)

hilal'im Allah razı olsun, teşekkürler..

eylem'cim teşekkürler canım..

papatyaların en güzeli prensesimm :) ben sana bi kamyon papatyayla gelirim hemde birtanem :) canım arkadaşım seni Allah için seviyorum...

Jibek'ciğim birtanem..senin de cümlemizin de Receb'i şerifimiz hayırlı olsun..cumamız da tabi :) teşekkürler..Allah razı olsun...

lezzet-marifet teşekkürler canımıniçi :)

Aysultan'ım inan sen tüm övgüleri tam manasıyla hakeden öyle güzel yürekli ve yüzlü bir meleksin ki..canım Allah senden razı olsun..iyiki blogumu açmışım ve seni tanımışım..

gülcan'cım çok teşekkürler Allah razı olsun :)

sayfamı ziyaret eden elleriniz ve gözleriniz dert görmesin efendim :)

sevgiler..

dua ile...

Betül Özbir dedi ki...

canım geçmiş olsun acil şifalar k.pederin için,

bu kek benim sürekli yaptığım kek sadece süt yerine yoğurt koyarım,ama sütlüsünüde deniycem ellerine sağlık,öpüyorum...

Lila ve Mor dedi ki...

canım arkadaşım çok geçmiş olsun, büyük bi aile olmuşsunuz ne güzel :)
Rabbim bu saldırıyı yapanlara KAHHAR ismiyle muamele etsin inş.
blogumu taşıdım canım görüşmek dilegiyle :)

Adsız dedi ki...

selamun aleykum.

bu sayfanin asagisindaki aygit,amsterdamin neresinden oldugumu bile gosteriyor:))hehe cok komik vede cok akilli:)

tubam gecen sana bu guzel kekin icin mesaj yolluyordum,sobnrasini hatirlamiyorum.masallah gene dokturmussun.sizlerin sayesinde keksiz yapamayan hanimlardan olacam.bu guzel hami hamilerin(kizim abu cuburlara oyle derdi)))yanina birde zayiflamak icin neler yapacagimiz icin bir bilgi verilse hic fena olmaz.bu aralar su icsem yariyor:)sinirlenince dahada sisiyorum sanirim.

kayin baban nasil oldu?rabbim sifa versin.

bu arada herkesin kandilini kutladim,seni ozellikle sona biraktim:))canim tubam kocaman sevgiler yolluyoruz sana ve kandilini kutluyoruz.dualarda bulusmak umuduysa,sevgiler.

tub@ dedi ki...

meraklı beticim çok teşekkürler :) bende bazen süt koyarım çok hoş olur bilirim :)

lila ve morrr yeni yerin hayırlı olsun ziyaret ettim bilee:)

nurşen'cim çok teşekkürlerr senin de kandilin kutlu olsun :)

anlayamazsın ay çok alemsin yaa seni seviyorum canımm :) aşşağıdaki aygıtı ise tee bi zemen koymuşum şimdi ne alemde sen deyince aklıma geldi inan heheh :) kayınbabam ve bizden yeni haberlerin postu az sonra geliyor canikom :)

yorumlarınız için çok teşekkür ederim, sevgiler

 
designed by GeCe for only Tuba'nın Tarifleri